Proč tyto informace uvádíme?
Co bude v předběžném přístupu?
V první fázi jsme se zaměřili na pamětníky původní hry a chceme jim dopřát notnou dávku nostalgie. Proto se v předběžném přístupu objeví tři nejznámější levely Pohádka, Továrna a Disco. Klasická prostředí, která dobře znáte, jsme vylepšili a doplnili řadou vychytávek. Jestli chcete vědět, jak to s těmi bulánky vlastně začalo, bude vás jistě zajímat kniha historie, kde se zatím můžete těšit na první čtyři události, dvě ilustrované a dvě doplněné videy. Novinkou je boj o vlajku, kde to bude chtít odvahu riskovat a nervy z oceli.
Zvuky
Potůček bublá, bulánci klejí, střely se odrážejí od všech možných překážek a do toho všeho reproduktory otřásají mohutné exploze…zkrátka všechny herní zvuky už jsou kompletní.
Hudba z Pohádky
Zvláštní pozornost si zaslouží i hudba. K prvním třem levelům, které budou v předběžném přístupu je hudba hotová. V továrně to hučí, na diskotéce vře. Tady vám přinášíme ukázku skladby z levelu Pohádka. Jak pamětníci možná ocení, použili jsme námět z původní verze hry a posunuli ho dál. Autorem skladby je David Solař.
Bulánčí historie
Nezapomínáme ani na bulánčí historii, kde se dozvíte jak to všechno začalo a díky krátkým videím budete moci sledovat klíčové chvíle v bulánčích dějinách. Aktuálně finalizujeme video legendárního vojevůdce Kuchlíka, který se proslavil ve válce Severu proti Severovýchodu.
Mapy
Každé prostředí bude mít samozřejmě několik různých variant pro různé herní módy jako týmová přestřelka nebo Boj o vlajku. A to vše ve velikostech pro čtyři, osm i dvanáct hráčů. Později si budete moci vytvářet také své vlastní mapy, ale v Early Accessu si snad užijete dost legrace i s těmi našimi. Než totiž přeběhnete takovou mapu pro 12 hráčů, stihne vám mezi tím vystydnout kafe.
Multiplayer
Nejvíc času nás stojí práce na multiplayeru, protože hra musí dobře reagovat i s pomalejším připojením, což je trochu technický oříšek. Snažíme se, abychom stihli vše odladit a multiplayer mohl být součástí chystaného Early Accessu.
Odpočívej v pokojíčku
Primární je pro nás dokončení Early Accessu, současně s tím ale probíhají práce i na dalších levelech. Pracujeme např. na assetech k levelu Pokojíček, kde se máte opravdu na co těšit. Nechceme prozradit moc, ale jako v každém dětském pokojíčku, i tady se nachází celá řada hraček. Velkou část z nich budete moci zlikvidovat, ale na některé byste si raději měli dát velký pozor!
Poezie na dobrou noc
Léto a poezie k sobě patří. Abychom vám zpříjemnili čekání na Bulánky, vydali jsme u příležitosti výročí prvního člověka na Měsíc báseň Hrdobec, která opěvuje odvahu Bulanautů při dobývání vesmíru.
Poezie bez hranic
Básně se měly objevit pouze v české verzi hry. Nakonec nám to ale přišlo líto, a proto se objeví i v menu anglické verze. Překládat poezii není jednoduché, člověk musí být sám tak trochu básník, ale tady se to povedlo, tak vám přinášíme už druhou báseň v angličtině.
Autor: Madla Gromovová
Překlad: Filip ŽeníšekAs soon as you close your eyes
It’s time to sleep when darkness falls,
Enjoy your dreams during the night.
Yet you want more, the game still calls,
But that is simply not right.
Your bedroom drowns in complete silence,
The calm being deceptively nice.
You hear the screams, you feel the violence,
As soon as you close your eyes.
If you get up, there is no end,
no reward, either, no glory.
Better stay off, don’t fight, my friend,
Wait for another story.
Life is not easy, life is no fun,
Bulanci will tuck you in bed.
But before that, they’ll grab a gun
And make sure that you’re dead.
První gameplay video
První video přímo ze hry je na světě. Podívejte se na záznam krátké bitvy tří hráčů a jedné myši. Těšíme se na vaše reakce a postřehy, ale nejvíc se těšíme na společný turnaj 😉.
Chvilka poezie s Tomášem Hanákem
Nedávno jsme vydali sbírku bulánčí poezie. V souvislosti s tím vzniklo několik videí, kde nám vybrané básně namluvil a jednu dokonce sám napsal Tomáš Hanák. Básně budeme postupně zveřejňovat v následujících dnech a týdnech na našem YouTube.
Stránka na Steamu
V rámci akce Czech a Slovak Games Week jsme spustili stránku hry na Steamu. Zájemci si už mohou hru přidávat na seznam přání.
Bulánčí teaser
Během akce CS Games Week jsme také v premiéře představili první teaser hry. Zajímavostí může být, že kvalita zobrazení i modelů je stejná jako ve hře.
Bulánci mluví!
Koncem listopadu proběhl první dabing do hry s těmi, kteří si ho vybrali jako odměnu na Startovači. Kromě klasických hlášek se nám bulánci trochu víc rozmluvili v kampani, tak se máte na co těšit. Reportáž z natáčení je k dispozici na našem Youtube.
Nový editor
Editor se nám opět trochu rozrostl a získal nové funkce. Ukázalo se, že móda MS DOS už tolik nefrčí, takže jsme zapracovali také na příjemnějším vzhledu.
Pohádky je konec
Dokončili jsme assety do levelu Pohádka. Potůček teče, stromy šumí, tráva se při průchodu vlní – prostě idyla na jatka.
Továrna jede na plné obrátky
Pracujeme na dalších assetech do levelu Továrna. Na sociálních sítích jste nám pomáhali vybrat ideální design pro dračku peří.
Většina se shodla na č.5, ale i tak prošla ještě řadou změn.
Nový kamarád
Víte, co se stane bulánkovi, kterého taková dračka peří chytí? Není to tak těžké uhodnout. Možná ale nevíte, že stroj z vašeho peří a povlečení vyrobí bulánka nového. Bude to laskavý polštářek s pohledem plným dobra. Koneckonců posuďte sami.
Diskohrátky
Vrháme se na level Disco. Nový DJ už nebude někde zastrčený v koutku. Bude to král parketu s pořádným DJ pultem. Je pravda, že se pultík neblýská novotou ani čistotou, ale co byste taky chtěli v bulánčím tanečním klubu…
Všechny základní animace jsou hotové
Každé z nich jsme věnovali velkou péči a věříme, že to oceníte.
Bez hudby by to nešlo
Také hudbě věnujeme velkou péči. K prvnímu videu bulánčí historie se nahrávaly smyčcové nástroje ve studiu, skladbu už máme kompletní. Hudba k pohádkovému levelu vás určitě potěší, protože jsme se ji snažili vytvořit co nejpodobnější původní hře. Jedná se však o jakousi rozšířenou verzi. Hotová je také hudba k levelu Továrna. Aktuálně pracujeme na hudebním podkresu levelu Disco. V této věci jsme oslovili některé známé české elektronické kapely a už nyní můžeme slíbit dva skvělé songy od skupiny MIDI LIDI!
Velikost mapy
Velikost každého levelu je závislá na počtu hráčů. Pro zajímavost, mapa pro Battle Royal má aktuálně kilometr čtvereční. U toho se zapotí nejeden polštář. 🙂
Není tráva jako tráva
Jak udělat trávu víme, ale jak by se dala udělat v editoru, aby ji mohl sázet i člověk, který o osivech nich neví, to byl celkem oříšek. Nakonec jsme řešení našli – prostě si ji nakreslíte!
Zlá myš
Myš si svůj úděl báječně užívá.
Nová videa do historie
Vznikají nová videa do historie. Prošli jsme fází storyboardů i zkušebních animací a nyní finalizujeme videa z „První polštářové bitvy“ a z „Války Severu proti Severovýchodu“.
Testování na mobilech
Proběhly první testy ovládání na mobilních telefonech. Zatím vše funguje, což znamená, že již brzy zazní ze školních lavic a firemních toalet odvážné „Tůdom!“
Testy editoru na mobilních zařízeních
Věřte tomu nebo ne, ale editor už funguje také na mobilech.
Ostatní grafika
Vzniká také grafika do menu, nastavení hry, uživatelského rozhraní, statistik atd.
Odměny
Cínové figurky nás trochu potrápily, ale první várka Žezlíka už je na cestě k vám. Brzy se můžete těšit na figurku Uzlíka. Trička, dorty, armády polštářů i sbírky poezie jsme už rozeslali, na řadě teď bude karetní hra Bulánci – speciální jednotky, kde už jen ladíme podobu krabičky a vzhled knoflíků.
Discord
Jsme rádi, když jste u vývoje s námi. Spustili jsme proto i komunitní Discord, můžete se přidat:
Prvním krokem bylo založení task, version control a dokumentačních systémů
Bez funkčního systému bychom se nikam nedostali.
Provedli jsme několik zátěžových testů pro nastavení možností a limitů na jednotlivých platformách
Kouřit se z nich nezačalo.
Máme za sebou výrobu prvních funkčních assetů do levelu Pohádka
Jsou to staré známé předměty v novém kabátě:
- keře, malé stromky, kameny, (od všeho několik variant)
- můstek,
- kláda,
- muchomůrka
Pracujeme na damage systemu
Jedná se o způsob zničení některých objektů ve scéně, což je oblíbená kratochvíle bulánků ;).
Testujeme damage systém. Jako první to schytala muchomůrka
Pro milovníky stavebních úprav je nyní možnost, přestavět malé okénko pomocí zbraně na vzdušnější terasové dveře.
Testujeme pohyb bulánka po scéně
Ladíme rychlost běhu, otoček, střelby. Zatím bohužel bez animací, takže to vypadá, jako by jezdil na segwayi.
Probíhají také testy hry dvou hráčů na jedné klávesnici
Vytvořili jsme editor levelů, aktuálně máme už třetí verzi
Každý level je nyní možné rovnou prověřit při bitvě dvou hráčů. Zatím stále bez animací.
Ladíme typy kolizí s prostředím, jako je např. průchodu bulánka kolem keřů
V realitě to ale nedoporučujeme, obzvlášť ty šípkové by mohly vaše bojovníky ošklivě pocuchat.
Animace obličeje
Dlouho jsme hledali vhodnou technologii pro výrazy bulánků v obličeji, která by nejméně zatěžovala výkon počítače. Současné řešení je skvělé, bulánci se můžou šklebit podle libosti.
Řešíme terén do hry
Hledáme vhodné varianty řešení pro trávu, potok, zákopy…
Foiliage sway vertex shader efekt
Listy a tráva už se teď pohupují ve větru.
Máme finální low-poly verzi bulánka typu A
Bylo potřeba posunout obličej výš, aby bylo bulánka kam střelit 😀 Také jsme trochu upravili nožky.
Rigging bulánka
Věřte tomu nebo ne, naši bulánci teď mají kostru.
Probíhají také první testy animací
Máme za sebou návrh, modeling a textury bojové myši
Jak vidíte, tahle to jen tak nevzdá.
Základní architektura hry a core systémy jsou z 90% hotové
Vyrábíme assety do levelu Továrna
Jsou to staré známé předměty v novém kabátě:
- potrubí
- barely
- (zbytek assetů je stále v procesu)
Je tu však také spousta nových jako smrtonosná dračka peří, akumulační zásobník…
Umělá inteligence
Řešíme AI u jednotlivých rolí bulánků a probíhají první testy. Zatím je ještě zvládáme porazit…zatím.
Registrace na konzole
Řešíme samozřejmě i registrace na konzole a ostatní zařízení. Proces to je celkem složitý, ale u Nintendo Switch jsme se už prokousali k úspěšnému konci.
Do toho všeho je samozřejmě potřeba řešit také všechny odměny.
Polštáře
Většina už je rozeslaná a podle toho, co nám posíláte se u vás mají skvěle. Jen dejte pozor a nenechte se zmást, aby se bulánek nevrátil z dovolené bez vás…
Výroba cínových figurek
Cena cínu mezi tím rapidně vzrostla, ale s tím se popereme – aktuálně se vyrábí forma a první prototyp Žezlíka.
Trička
Jsou na cestě k vám.
A další
Nezapomněli jsme ani na bulánčí poezii a karetní hru, vše se ladí a vylepšuje, aby byl výsledek co nejlepší. Chcete mít svou báseň otištěnou ve sbírce? Můžete nám posílat svou tvorbu dál, ještě to stihnete 😉